طرح اولیه کشتی نوح کشف شد/ دستور دقیق ساخت کشتی متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش

طرح اولیه کشتی نوح یکی از مهم‌‏ترین اسناد بشر است که تا به حال کشف شده است

« ایروینگ فینکل »، نگهبان موزه بریتانیا و نویسنده کتاب « کشتی پیش از نوح »، از کشف لوحی ۴۰۰۰ ساله سخن گفت که نوع مواد به کار رفته و اندازه گیری‌‏های لازم برای ساخت کشتی نوح را توصیف می‌‏کند.

به گزارش اسوشیتد پرس این لوح همچنین کشتی را به گونه‌‏ای که توسط باستان شناسان تصور می‌‏شد، توصیف نکرده است.

فینکل در وبسایتش از کشف خود پرده برداشت. « داگلاس سیمونزدها » با یک تبلت که پدرش به وی داده بود، به موزه نزد فینکل رفت. پدرش پس از جنگ در اواخر دهه ۱۹۴۰ برخی از لوازم به جا مانده از مصر و چین را برای خود برداشته بود.

فینکل گفت : « (جزئیات موجود در) لوح منحصر به فرد بود. قدمت آن به ۱۷۵۰ قبل از میلاد مسیح باز می گردد و « داستان سیل » را به سبک بابِلی توضیح می‌‏دهد. داستان بابلی و شباهت‌‏هایش به داستان کتاب « سفر پیدایش » مشخص است اما این لوح « محتویات جدیدی شگفت انگیزی » را در برداشت. »

او لیستی از برخی از مواد اولیه‌‏ای که برای ساخت کشتی توسط خداوند به نوح گفته شده بود، لیست کرد : « مقدار طناب با تارهایی از جنس نخل، دنده‌‏های چوبی و قیر طبیعی برای ضد آب کردن کشتی … مقدار طناب لازم برای ساخت کشتی، میزان کشش طناب که از لندن به ادینبورگ می‌‏رسد ! »

در این لوح آمده است که طول کشتی در حدود ۳.۶ کیلومتر مربع بوده است – در حدود یک و نیم برابر زمین فوتبال – با دیوارهایی حدود ۶ متر ارتفاع.

توصیفات روی لوح از جنبه‌‏ای گفته شده که باعث تعجب فینکل گردید. او گفت : « به نظر من، هیچ کس تا به حال به احتمال وجود چنین چیزی فکر نکرده است. »

این لوح « یکی از مهمترین اسناد انسانی است که تا به امروز کشف شده است. »

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900