کشف مقبره ۲ هزار و ۷۰۰ ساله در سیبری

باستان شناسان و کاوشگران روسی موفق به کشف دو مقبره شده اند که به فرهنگ بومی عصر برنز Irmen تعلق داشته و تاریخ آن ها به دو هزار و هفت صد سال پیش باز می گردد .

باستان شناسان و کاوشگران واحد اومسک موسسه باستان شناسی و قوم نگاری (Omsk Branch of the Institute of Archaeology and Ethnography) در آکادمی علوم روسیه ، طی آخرین کاوش های علمی و حفاری های باستان شناسانه خود در جنوب غربی سیبری، موفق به کشف دو مقبره باستانی شدند که تاریخ آن ها به دو هزار و هفت صد سال پیش باز می گردد

در همین رابطه میخائیل کوروسنکو (Mikhail Korusenko) از واحد اومسک ؛ موسسه باستان شناسی و قوم نگاری درباره پیشینه این مقابر گفت : ” مطالعات انجام شده توسط کارشناسان ما نشان می دهد که این مقبره ها به فرهنگ Irmen که در حدود دو هزار و هفت صد سال پیش در این منطقه وجود داشته ، تعلق دارند. ”

گزارش های رسمی منتشر شده از فعالیت های باستان شناسان در این سایت تاریخی نشان می دهد که در یکی از این مقبره ها یک چاقو و یک قلاب یا سگک پیدا شده و به نظر می رسد این مقبره بخشی از یک گورستان دوره برنز بوده باشد که برای نخستین بار بیش از صد سال پیش در طی انجام یک پروژه ساخت و ساز کشف شده بود . زمانی که این تدفین ها کشف شدند ، کارگران در حال انجام کار بازسازی و تعمیر ساختمان بوده اند.

لازم به توضیح است که فرهنگ Irmen، فرهنگ بومی عصر برنز بوده که در منطقه استپ رودخانه اوب (Ob river) در شمال آلتایی (Altai) در سیبری غربی رایج بوده است و تاریخ آن به سده های هشتم و نهم پیش از میلاد باز می گردد.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900