نشانه های بهت آور شهرهای گمشده مصر باستان در بریتانیا!

گنجینه ای که ۴ سال پیش از آب های دلتای نیل و از زیر ۳ متر گل و لای بیرون کشیده شده بود، به زودی به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.گنج فرعوناین گنجینه با ارزش که در سال ۲۰۱۲  در کف دلتای نیل کشف شد، حاصل تلاش دو دهه کاوش برای پیدا کردن شهرهای به زیر آب رفته مصر باستان است.

گنج فرعونشهرهای هراکلیون و کانوپوس که آتلانتیس مصر باستان لقب گرفته اند در سال ۸۰۰ میلادی ناپدید و به زیر آب می روند. شهرهایی که از ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ، از شهرهای پر رونق مصر باستان بوده اند.

گنج فرعونبه زودی گنجینه ای که از این کاوش بدست آمده برای اولین بار در موزه بریتانیا  تحت عنوان شهر های غرق شده ( شهرهای به زیر آب رفته مصر باستان ) به نمایش گذاشته خواهد شد و قرار است تا ماه نوامبر ادامه داشته باشد.

گنج فرعوناز آثار یافت شده می توان به مجسمه خدای نیل با ارتفاع  بیش از ۵ متر،جواهرات متعلق به فراعنه مصر و نیز کتیبه ای به ارتفاع حدود ۲ متر که بر روی آن  فرمان مالیات واردات از یونان با حروف هیروکلیف حکاکی شده است اشاره کرد.

گنج فرعونگفته می شود هراکلیون شهری بندری و پر رونق بوده و در مسیر عبور کشتی های یونانی قرار داشته است و احتمالا بر اثر سیل یا زمین لرزه های شدید ویران و در زیر دلتای نیل مدفون شده است. از سال ۲۰۱۲ که این گنجینه با ارزش از زیر آب بیرون کشیده شده , این اولین بار است که در معرض دید عموم قرار میگیرد.

گنج فرعون

منبع: روزنامه گاردین

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900